lördag 5 december 2015

Sången tar över skolan

I fredags var jag inte i skolan, inte Signe heller, för vi hade två konserter som vi skulle vara med på! Det har varit sång och musik hela veckan för mig. I onsdags hade vi genrep inför föreställningarna, på torsdagen hade vi en konsert på kvällen och i fredags hade vi två konserter för alla elever från låg- och mellanstadiet i kommunen. Vi sjöng med en kör och en orkester spelade till.  I kören var vi 8 personer, det var även flera dansare på scenen, några elever från en teatergrupp, en berättare med mera. Vår konsert hette "Vintersagan". I pausen mellan konserterna fick vi äta skolmat på ett gymnasium (för det låg närmast där vi sjöng). Där fick vi saft till maten och det är jag inte van vid i vår skola!! En av mina favvosafter var det också, nämligen Citron saft!! Det var inte vatten med citron i om du trodde det, för det hatar jag typ! Det var riktig saft. Här kommer lite bilder från dagen.
 
På kvällen var jag egentligen jättetrött men åkte ändå till träningen. Det var blåsten, eller rättare sagt blåsten/stormen Helga eller stormen Gorm som gjorde att vi inte kunde träna som vi brukar, nämligen springa på elljusspåret. Vi fick istället springa och göra olika övningar på fotbollsplanen. Trots att jag var trött var det ändå skönt att komma ut.
Här är en bild på ett träd som ramlat in i vår trädgård och spräckt vår kompost när det blåste förra helgen. Hur har ni märkt av stormen?  Har du kommit försent till något? Eller har bara något gått sönder? Ja,ja långt inlägg idag men det fick bli så. Ha en bra kväll!
Kram Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar