fredag 6 november 2015

DIY, Sweet Cans

Helluu!! Idag ska ni få se en DIY! Jag har aldrig lagt upp ett inlägg om en DIY förut. Men vad står "DIY" för då?  Många vet, men inte alla! Iallafall, det är en enkel förkortning på "Do it yourself". Det jag ska göra DIY på är...söta burkar!! Vet inte om dom är så söta... Jag har heller inte gjort steg för steg Nu ska ni iallafall få seeee   (Jag skriver under bilden hur man gör).
 

Att göra en burk tar ungefär 10 minuter att göra. Det enda du behöver för att göra detta är: En sax, presentpapper i valfri färg, lim/tejp & ett mini chips rör. På den rosa burken tejpade jag, och på den svarta limmade jag. Jag tror inte att jag behöver säga hur man ska göra för jag tror att ni redan har listat ut det, men jag skriver det lite snabbt. Först klipper du en del av ditt presentpapper. Sedan limmar du (eller tejpar om du är lat) på presentpappret på ditt mini chips rör. Såklart blir det inte "den perfekta formen" från början så därför klipper du bort det som sticker utanför. Just det var väldigt svårt att förklara men jag hoppas att ni förstår! De här burkarna är inte bara snygga utan också väldigt användnings bara, man kan t.ex  ta bort locket & ha sminkborstar i. Ja, man kan ju ha vad som helst & vad man vill of course.
Kram Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar