tisdag 27 oktober 2015

Chokladpopcorn ♥︎♥︎

Hej!
För ett par veckor sedan...I dont know, gjorde jag chokladpopcorn! Det var väldigt enkelt men jag skriver ändå exakt hur jag gjorde :)

Först poppade jag popcornen i micron. Efter det tog jag ut dom och hällde popcornen på en plåt. Men inte alla. Sedan la jag flera chokladbitar i en skål och smälte det i micron. Man kan ju ta vilken choklad som helst men jag tog mörkchoklad mint. Iallafall, när chokladen var smält så hällde jag det över alla popcornen. När jag hade hällt all smält choklad på popcornen så blandade jag det med en sked så att verkligen alla popcornen skulle få choklad på sig. När alla popcornen hade det så la jag in plåten med chokladpopcornen på, i kylen. (då jag märkte att plåten inte fick plats där, därför ställde jag ut plåten på baksidan på vårt "ute bord") Där fick chokladpopcornen svalna. 
Såhär såg mina chokladpopcorn ut!
Jag rekommenderar verkligen att göra detta för dom var verkligen jätte, jättegoda!
Kram Tilda ♥︎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar