tisdag 16 juni 2015

Liseberg! Åkte jag Mechanica, Helix, Kanonen, AtmosFear? Eller inte?

Hmm...ja vad åkte jag egentligen? Åkte jag Mechanica, Helix, Kanonen och AtmosFear? Nja, jag åkte inte alla banorna. MEN...jag åkte Mechanica, Helix och Kanonen! Jag har ALDRIG åkt någon bana upp och ner innan. Men det gjorde jag den första juni i år (alltså förr förra veckan)! Men, hallååå!! Det var ju inte ett dugg läskigt. Jag har alltid trott att alla banor upp och ner är skiiiit läskiga och att jag ALDRIG, asså never in my life, skulle åka någon sådan bana. Men haha...åh vad jag hade fel! Den första banan jag och min bästis åkte var "Hang hai". Sedan så gick vi direkt till Mechanica. Båda darrade och var så nervösa när vi ställde oss i kön. Men när vi väl var uppe i luften, åkte lite upp och ner, åkte lite fram och lite bak, det var ju inte så läskigt. Bara att jag fick nackspärr mitt i banan det var ju mindre roligt...men annars var banan jätterolig! Helix och Kanonen var också jätteroliga! Men jag tyckte att en bana var jätteläskig. Det låter töntigt men asså Uppswinget...hur läskig som helst! Kommer aldrig åka den igen...man får ju spykänsla. Näe, usch den åker jag inte mer! Sedan vågade jag ju inte åka AtmosFear, men det får bli mitt nästa mål.
 Detta är Kanonen! Kanonen var läskig i början. (alltså när den skjuts iväg) men sen så var den bara rolig! Hur många gånger åkte vi den?...kanske 3 gånger?
Och detta är Mechanica. Det var den här banan jag fick nackspärr i.
Här går man in ifall man vill åka AtmosFear eller Helix.
Här köpte vi lite choklad till bussresan hem. 
 Kram Tilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar